Primavara, bine ai venit!

Dragii mei, cred ca sunteti cu totii de acord ca e momentul renasterii, al revigorarii, al curateniei. E momentul in care ar trebui sa renuntam la supermarket si mall si sa ne indreptam mai mult catre piata si parc. E momentul in care avem mult mai multe daruri ale naturii, cand pietele devin imbelsugate, cand supele, salatele si ciorbele de primavara ar trebui sa apara in meniul zilnic, in detrimentul meselor bogate in carne, sarace in legume proaspete, din timpul iernii.

Primavara este perioada in care organismul intensifica procesele de detoxifiere pentru a face fata unui nou ciclu biologic. Este un anotimp solicitant – se face tranzitia de la bioritmul de iarna la cel de vara.

Asadar, ce trebuie sa facem:

  • Trebuie sa diminuam consumul de carne si sa crestem consumul de verdeturi de sezon: spanac, leurda, untisor, ceapa verde, praz, ridichi, salata, papadia, urzici.
  • Ne indreptam spre pastrav de rau si carne slaba de curcan.
  • Mancam urda (un tip de branza saraca in cazeina, bogata in aminoacizi).
  • Spre sfarsitul primaverii apar capsunile, varza, ciresele, morcovul nou, broccoli, alimente detoxifiante, bogate in vitamina C si betacaroten.
  • De asemenea, pentru combaterea asteniei de primavara nu trebuie sa uitam de uleiul de masline autentic (care mentine si tonifiaza neuronii).
  • Un bun prilej pentru mese usoare si pline de vitamine, care sa impiedice astenia de primavara este insusi postul Pastelui. Ganditi-va mesele si alegeti ingredientele cu atentie si veti obtine o stare de sanatate foarte buna!

Si nu uitati!!! Bioritmurile umane sunt influentate de trecerea anotimpurilor. Sa traim, deci, in armonie cu natura!

Linia pe care o urmez este aceea a echilibrului si a elaborarii de programe personalizate. Extremele imi par a fi nesanatoase si respect individualitatea fiecarui om. Suntem unici, prin urmare consider ca nu poate exista o dieta generala.

Next ArticlePlacerea luarii mesei