Brioșe vegane cu pudră de roșcove și stafide

Desertul poate fi și nutritiv și să nu îngrașe, atâta timp cât este făcut din ingrediente sănătoase care nu îngreunează procesul de digestie. În această categorie intră și brioșele cu pudră de roșcove și stafide pe care                              le-am încercat în ultima săptămâna din postul Paștelui. Am ales să folosesc pudra de roșcove pe care o aveam în bucătărie deoarece nu simțeam nevoia de cacao și pentru că…eram curioasă să văd ce gust au. Nu mai adaug că sunt și foarte potrivite penrtu copii în acest caz. Brioșele mele au fost atât de ușor de făcut, încât sunt sigură că voi repeta acțiunea și la sfârșitul acestei săptămâni. Aveți nevoie de următoarele ingredient, pentru 12 brioșe: 300 grame de făînă integrală din grâu spelta (îmi place să folosesc această făină deoarece grâul Spelta este nemodificat, iar gusul sau este fin și cu o ușoară aromă de nuca; desigur că puteți folosi și alt tip de făină de grâu integrală)
Continue reading...

6 obiceiuri alimentare de primăvară

Deși s-a lăsat mult așteptată, primăvara a sosit, și împreună cu ea și legumele și zarzavaturile specifice, sau cum spunea tatăl meu în copilărie, când venea de la piață: au apărut trufandalele. Cred că sunteți cu toții de acord că e momentul renașterii, al revigorării, al curățeniei. E momentul în care ar trebui să renunțăm la supermarket și mall și să ne îndreptăm mai mult către piață și parc. E momentul în care avem mult mai multe daruri ale naturii, când piețele devin îmbelșugate, când supele, salatele și ciorbele de primăvară ar trebui să apară în meniul zilnic, în detrimentul meselor bogate în carne, sărace în legume proaspete, din timpul iernii. Primăvară este perioada în care organismul intensifică procesele de detoxifiere pentru a face față unui nou ciclu biologic. Este un anotimp solicitant – se face tranziția de la bioritmul de iarnă la cel
Continue reading...

Importanta citirii etichetei în alimentația copiilor

Trebuie să recunosc că nu mi-am dat seama până acum câțiva ani că  o simplă citire a etichetei alimentare ne poate salva de foarte, foarte multe probleme de sănătate și ne poate ajuta în formarea unui stil alimentar sănătos.  În ce capcană am căzut eu necitind eticheta? Păi, fără să îmi fie rușine, trebuie să
Continue reading...

Cartofi noi la cuptor cu cartof dulce și usturoi verde

Luna mai este despre cartofi noi, mărar, usturoi, salată, ridichi, varză,  căpșune și cireșe. Și sparanghel, mai ales de când l-am găsit pe cel cultivat în România. Este despre hrană cu viață și gust, după care tânjim adesea în lunile de iarnă. Eu sunt absolut încântată să gătesc în lunile acestea.  Am impresia că există
Continue reading...

5 feluri de mic dejun de post preferate de mine

Mulți dintre cei care doresc să țină post alimentar se lovesc de prejudecata că la micul dejun nu poți decât “ceva” pe pâine. Ce e drept, puțină pâine de calitate făcută în casă cu făină bună și maia sau cumpărată de la brutăriile cinstite, peste care punem zacuscă făcută în casă poate fi o soluție nemaipomenită.
Continue reading...

6 obiceiuri alimentare de primăvară

Pentru mine,  alimentația sănătoasă înseamnă echilibru, diversitate, moderaţie, plăcerea gustului, surse curate şi atent selectate, ascultarea corpului şi armonizarea lui cu ciclurile naturii (sau alegerea alimentelor în funcţie de anotimpul în care ne aflăm, concept cunoscut sub numele de crononutriţie). În absolut orice meniu pe care îl concep pentru persoanele cu care lucrez ţin cont
Continue reading...

5 salate de post delicioase

A început postul Paștelui, o perioadă în care mulți aleg să renunțe la alimente de origine animală. Întotdeauna am susținut ideea că, decât să introduci în meniu alimente procesate precum șnițele, crenvurști, pateu-uri vegetale din soia, mai bine nu mai ții post. Pentru că, din punct de vedere religios, postul înseamnă cumpătare, renunțare, moderație.  Nu
Continue reading...