7 idei pentru a avea mâncare sănătoasă mereu la dispoziţie

Nu am timp –poate cea mai frecventă expresie auzită în zilele noastre.  Nu am timp să gătesc sau să merg la cumpărături. Însă a manca fast food sau sandvișuri cu mezeluri nu este o soluție, garantat!

Mă conving din ce în ce mai mult că hrana sănătoasă nu este un lux, că se găsește din ce în ce mai  variată şi mai la îndemână: piețele sunt pur şi simplu pline de produse de sezon, alimentele provenite din agricultura ecologică se găsesc mult mai uşor şi la preţuri din ce în ce mai mici, lactatele de capră şi oaie fabricate într-un mod mai mult decât civilizat (fără omogenizare, pasteurizate la 72 grade C) își fac loc pe rafturile supermarketurilor, magazinele tip băcănii cu produse agricole  tradiționale se înmulțesc.

Ne mai rămâne doar să facem un pic de ordine în obiceiurile de a cumpăra alimentele de zi cu zi şi a organiza mesele, pentru a evita pe cât posibil mâncatul pe apucate şi din surse nesănătoase. Iată  mai jos câteva sugestii:

  1. Mergeți la piață o data pe săptămână – faceţi aprovizionarea cu legume şi fructe proaspete, de sezon.
  2. Mergeți o dată la 2 săptămâni la supermarket pentru alte produse gen iaurturi, ulei, făinuri, si alte alimente ce pot fi depozitate în cămară în general (nuci, alune, migdale).
  3. Găsiți-vă ţăranul – nu, nu e o glumă, căutați şi veți găsi producători locali cu produse dacă nu ecologice, cel puţin crescute decent, din seminţe nemodificate genetic.
  4. Faceți stoc de produse congelate – broccoli, mazăre, fasole verde – alimente de bază sănătoase ce pot fi gătite ușor şi rapid.
  5. Când găsiți peşte de captură, cumpăraţi mai mult şi puneți în congelator.
  6. Dacă se oferă ocazia să cumpăraţi carne crescută fără antibiotic şi hormoni, nu ezitaţi – se păstrează perfect în congelator.
  7. Faceți o listă cu felurile de mâncare pe care le preparaţi cel mai uşor, cu care sa jonglați fără a simți presiunea timpului (peşte la grătar cu fasole verde sote, fripturi slabe cu salată verde, supă cremă de rădăcinoase, orez integral cu legume ). Avantajele le veţi simţi pe propria piele: acelaşi timp cât cel petrecut la fast-food , sănătate în farfurie, mâncăruri pe toate gusturile!

Aceste mici trucuri pot duce la schimbări mari. Şi, dacă îmi permiteți şi un sfat – uitați că trebuie să mâncăm mult. Mai puțin înseamnă mai sănătos!

Linia pe care o urmez este aceea a echilibrului si a elaborarii de programe personalizate. Extremele imi par a fi nesanatoase si respect individualitatea fiecarui om. Suntem unici, prin urmare consider ca nu poate exista o dieta generala.

Next ArticleRețetă simplă pentru cină - ciuperci brune cu brânză Pecorino