6 obiceiuri alimentare de primăvară

Deși s-a lăsat mult așteptată, primăvara a sosit, și împreună cu ea și legumele și zarzavaturile specifice, sau cum spunea tatăl meu în copilărie, când venea de la piață: au apărut trufandalele. Cred  sunteți cu toții de acord  e momentul renașteriial revigorării, al curățeniei. E momentul în care ar trebui  renunțăm la supermarket și mall și  ne îndreptăm mai mult către piață și parc. E momentul în care avem mult mai multe daruri ale naturii, când piețele devin îmbelșugatecând supele, salatele și ciorbele de primăvară ar trebui  apară în meniul zilnic, în detrimentul meselor bogate în carnesărace în legume proaspete, din timpul iernii.

Primăvară este perioada în care organismul intensifică procesele de detoxifiere pentru a face față unui nou ciclu biologic. Este un anotimp solicitant – se face tranziția de la bioritmul de iarnă la cel de vară.

Așadar, obiceiurile alimentare de primăvară pe care ar trebui să le adoptăm:

  • Trebuie  diminuăm consumul de carne și  creștem consumul de verdețuri de sezon: spanac, leurdă, untișor, ceapă verde, praz, ridichi, salatăpăpădie, urzici.
  • Ne îndreptăm spre păstrăv de rău și carne slabă de curcan.
  • Mâncăm urdă (un tip de brânză săracă în grăsimi, bogată în aminoacizi).
  • Spre sfârșitul primăverii apar căpșunilevarzacireșele, morcovul nou, broccoli, alimente detoxifiante, bogate în vitamina C și betacaroten.
  • De asemenea, pentru combaterea asteniei de primăvară nu trebuie  uităm de uleiul de măsline autentic (care menține și tonifiază neuronii).
  • Un bun prilej pentru mese ușoare și pline de vitamine ar fi planificarea a două sau trei zile din săptămână fără proteine de origine animală. Pregătiți-vă supe sau ciorbe de legume (lobodă, praz, ștevie), mâncăruri de spanac și ștevie, salate cu ridichi și ceapă verde, leurdă și untișor. Gandiți-vă mesele din timp, alegeți ingredientele cu atenție și veți obține o stare de sănătate foarte bună!

Și nu uitați!!! Bioritmurile umane sunt influențate de trecerea anotimpurilor.  trăim, deci, în armonie cu natură!

Linia pe care o urmez este aceea a echilibrului si a elaborarii de programe personalizate. Extremele imi par a fi nesanatoase si respect individualitatea fiecarui om. Suntem unici, prin urmare consider ca nu poate exista o dieta generala.

Next ArticleBrioșe vegane cu pudră de roșcove și stafide