10 strategii pentru a ramane in forma in perioada sarbatorilor de iarna

Îmi este adresată această  „întrebare de sezon”, des întâlnită,  dar niciodată demodată: cum fac să rămân în formă de sărbători, fără să iau kilograme în plus, fără să mă simt balonat sau lipsit de energie?

Eu vin mereu cu acest răspuns: suntem oameni, nu suntem perfecți, iar tot ce trebuie să facem este să ne ascultăm organismul și să ne stabilim singuri limitele. Să știm ce ne place și ne face bine, dar, și mai important, ce nu ne face bine. Eu știu sigur că o masă la care am parte de aperitive sau prăjituri cu făină albă și zahăr nu îmi va prii absolut deloc și că a doua zi mă voi trezi balonată și cu energia la pământ. O să mă simt rău, obosita și umflată. Evident, aceasta nu este nici pe departe maniera în care vreau să-mi petrec sărbătorile. Din fericire, aceste efecte se pot contracara rapid prin puțin mai multa mișcare, hidratare maxima și repaus culinar.

Opinia mea este aceea că, la fel ca în orice aspect al vieții noastre, pregătirea este cheia pentru a rămâne slab și sănătos  în timpul sărbătorilor. Așadar, am așezat pe hârtie 10 strategii pentru a-i ajuta pe cei cu care colaborez și nu numai  să rămână pe drumul cel bun în cele mai dificile situații sociale precum nenumărate mese cu prietenii și rudele în aceasta luna a sărbătorilor de iarnă.

  1. Amintește-ti obiectivele!

Gândește-te la modul în care dorești să te simți, înainte de a ajunge la petrecere. În cazul în care vrei să te simți grozav, activ, plin de energie, este puțin  probabil  că trebuie să dai iama în bunătățile de pe masă. Setează-ți o intenție legată de modul în care ai vrea să te simți după o astfel de masă și noteaz-o undeva, la vedere (de exemplu în agenda personala). Nu uita că e ok să guști! Nu este același lucru cu devorarea de farfurii întregi de prăjituri. Dar din nou, limita ți-o stabilești singur.

  1. Fii tu gazda!

Dacă ai posibilitatea, găzduiește propria petrecere. Astfel, vei  fi în postura de a oferi prietenilor și rudelor oportunitatea de a cunoaște și a mânca alternative sănătoase la felurile de mâncare grele de Crăciun.

  1. Nu te abate de la programul zilnic!

Chiar dacă știi că vei participa la o petrecere cu  o masă îmbelșugată, nu te abate de la rutina ta zilnică. Dimpotrivă, poți suplimenta cantitatea de apa băută și mănâncă o gustare formată din legume și proteine, chiar înainte de a ajunge la petrecere.

  1. Începe masa cu alegerile cele mai sănătoase!

Dacă începi cu o supă ușoară, legume proaspete sau o salată,  evitând aperitive din făinuri rafinate, grăsimi și zahăr precum și alte opțiuni nesănătoase, poți preveni dorința de a mânca mai mult din cele grele și complicate.  Adică în loc de 1 sarma te trezești că ai mâncat 6. Mănâncă din tot ce înseamnă legume la abur sau la grătar (broccoli, conopidă, varză de bruxelles, etc), murături în saramură, salată verde cu dressing de ulei de măsline extravirgin  presat la rece și lămâie, care în mod normal trebuie să însoțească felurile de mâncare cu carne.

  1. Evită sau limitează alcoolul!

Și aici e o problema, deoarece mulți confunda sărbătoarea Crăciunului cu un moment prielnic pentru a consuma cantități mari de alcool, care nu fac decât să îngreuneze și mai mult digestia și să obosească organismul. Bea două pahare de apă cu lămâie înainte de masă și ramai doar la vin sec .

  1. Rămâi activ, conversează mult, orientează-te către socializare mai degrabă decât să te afunzi în mâncare!

Astfel, ajuta să strângi masa, joacă-te cu cei mici, propune o plimbare sau un joc de grup.

  1. Trăiește momentul și practică recunoștința!

Respiră adânc de câteva ori înainte de a începe să mănânci. Concentrează-te pe arome, culori și mirosul alimentelor. Încearcă să pui furculița jos între mușcături și  exprimă-ți recunoștința pentru gazdă. La jumătatea mesei, îți recomand să pui din nou furculița jos  și să iei o pauză. Fii atent la starea ta? Îți mai este oare foame?

  1. Amintește-ti că alimentul poate fi medicament!

Mănâncă sănătos și bucură-te cu cei dragi. Alocă  timp pentru a te bucura de mese sănătoase cu prietenii și familia și amintește-ti că  poți vindeca corpul și mintea cu fiecare înghițitură de alimente delicioase.

  1. Răspunde politicos persoanelor insistente!

Ocazional, ți se poate întâmpla să existe o persoană insistentă, care te tot întreabă de ce mănânci așa de puțin, de ce nu guști și din caltaboș, și din sarma și din cozonac la un loc, de parcă s-ar fi terminat mâncarea de pe fața pământului. Ii răspunzi simplu și politicos că ești prezent acolo doar pentru oamenii din jurul mesei, pentru că îți este drag de ei, și nu de mâncare neapărat.

  1. Nu te învinovăți!

Dacă se întâmplă totuși să  te abați de la rutina obișnuită, nu te învinovăți. Considera că ai participat la o masă plină de veselie și atât oamenii cat și mâncarea în sine au fost pentru suflet. De a doua zi îți vei reintra în normalitatea ta, poate cu o oră în plus de mișcare și ceva mai multa apă în program.

Vă doresc din suflet sărbători fericite și liniștite!

 

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *