Sugestii în vederea pregătirii organismului pentru iarnă și întărirea sistemului imunitar

Știm deja cu toții că  o minte sănătoasă într-un corp sănătos reprezintă condiția obligatorie pentru o viață armonioasă. Sănătatea minții și a trupului sunt susținute printr-un stil de viață sănătos, cu o alimentație echilibrată ( respectând principii corecte precum crononutritia, locavorismul, combinațiile corecte de alimente), activitate fizică, timp liber petrecut în natură și cu familia, citit, plimbat, toate astea menite să contrabalanseze ritmul nebun și viață stresantă în care ne regăsim cu toții în ultima vreme.

Se apropie iarna cu pași repezi, când funcțiile vitale și metabolismele încetinesc, fluidele biologice ale corpului stagnează mai mult, rinichii și bila sunt cele mai sensibile organe și de aceea organismele noastre trebuie pregatie încă din timpul toamnei și susținute alimentar pentru a evita luarea în greutate sau eventuale probleme de sănătate.

În anotimpul rece trebuie să intrăm cu o zestre cât mai mare de vitamine, minerale, antioxidanți și alți fitonutrienti și cât mai puțin intoxicați, pentru a face față alimentelor grele, toxice din timpul iernii, precum și frigului și umidității.

IATĂ CÂTEVA SUGESTII ÎN VEDEREA PREGATIRII ORGANISMULUI PENTRU IARNĂ ȘI INTĂRIREA SISTEMULUI IMUNITAR

  •  Respectați-vă atât propriul bioritm, cât și pe cel ce guvernează alimentația (crononutritia). Mai concret, luați trei meșe principale: micul dejun (cea mai importantă masă a zilei), ce poate fi consistent, dar nu consumați mai mult de un aliment concentrat la o masă (tot ce nu este fruct sau legumă este aliment concentrat); la interval de circa 4 ore urmează prânzul (ce poate conține proteină animală slabă – carne albă) și seară cină (mai lejera, poate conține peste).
  •  Respectați bioritmul activitate, recreere, somn esențial pentru o sănătate fizică și psihică durabilă și pentru a face față cât mai bine sezonului rece.
  •  Profitați cât mai mult de vremea însorită a toamnei, renunțați la stilul de viață sedentar și adoptați forme de activitate fizică moderată, în spații cât mai curate, nepoluate chimic, fizic, biologic. Mai bine zis faceți sport în natură (nu pe stradă sau în sală) și mergeți cu bicicletă în parcuri, nu pe bulevarde.
  •  Pentru a evită manifestările neplăcute ce pot apărea pe timpul iernii, nu ezitați nicio clipă să va infruptati din bogățiile de legume și fructe pe care vi le pune toamnă la dispoziție, pe care le găsiți descrise mai jos, cu calitățile lor nemaipomenite.

Legumele vedete ale toamnei și calitățile lor:

Dovleacul este, din punctul meu de vedere, cea mă „stralucitoare” dintre vedetele toamnei. Galbenul-portocaliu aprins ascunde o mulțime de carbohidrați și beta-caroten, cu efecte anti-inflamatoare. Conține magneziu, fier, potasiu, calciu, siliciu, fosfor, vitamine, carotenoizi, acizi, zaharuri, lecitină. Mai multe informații și inttrebuintari puteți citi aici.

Sfecla, cea cu puține calorii. O salată de sfeclă roșie va va aduce mereu o cantitate mare de vitamină B9 (acid folic), esențială pentru dezvoltarea celulelor în timpul sarcinii. Reprezintă o sursă excelentă de vitamină B, vitamină C, magneziu, fier, cupru, mangan, potasiu și fibre. Consumul acestei legume în șine dar  și sucul de sfeclă scad tensiunea arterială, protejează inimă și ficatul și au un puternic efect detoxifiant, energizant și antiinflamator.

Păstârnacul are un conținut superior de potasiu și vitamina B9, substanțe care mențin o inimă sănătoasă și scad șansele apariției cancerului în organism. Păstârnacul conține multe fibre esențiale pentru sănătatea sistemului tău digestiv și poate fi folosit în supele sau ciorbele tale de toamnă.

Prazul  are multiple efecte benefice: scade colesterolul nociv, crește nivelul celui bun, previne cancerul și stabilizeaza nivelul de zahăr din sânge.

Varza albă, banală dar ideală în dietă și în curele de detoxifiere, varză dulce constituie bază salatelor în timpul perioadei de toamnă. E bogată în vitaminele A și C, bogată în glucozinol, o substanță care luptă împotrivă cancerului și da acestor legume aromă lor specifică.

Ridichea albă și neagră precum și țelină sunt extrem de benefice pentru bună funcționare a ficatului, uzină de detoxifiere principală a organismului.

Să nu uităm fructele:

Perele dulci, aromate și zemoase, conțin fibre, vitamine, minerale și antioxidanți care protejează organismul. Perele susțin bună activitate a inimii, sunt laxative, nutritive, detoxificante și echilibrează nivelul colesterolului.

Merele, fructe specifice toamnei, dar și unele dintre cele mai gustoase și benefice pentru organism. Conțin multe vitamine, în special vitamină C, inclusiv antioxidanți puternici care contribuie la scăderea colesterolui lui rău și la stimularea celui bun. De asemenea, merele previn formarea pietrelor la rinichi, pot reduce riscul apariției astmului și a diabetului de tip 2. Avandcalorii puține, merele sunt prietenoase și cu siluetă ta.

Strugurii sunt o adevărată comoară a naturii. Ei conțin vitamine cu efect antioxidant, care întăresc sistemul imunitar: vitaminele C, K, B1, B2 sau B6. Tot strugurii te ajută să elimini oboseala acumulată în timpul zilei, să previi bolile de inimă și să-ți îmbunătățești activitatea renală.

Gutuia, în afară de a fi un fruct anti-răceală, este benefică digestiei prin conținutul ridicat de fibre. Gutuile ajută la scăderea în greutate și la menținerea unui organism sănătos.

Nucile sunt una dintre cele mai bune surse de proteine vegetale. Sunt bogate în fibre și antioxidanți (seleniumul, vitamină E). Sunt bogate în grăsimi monosaturate, polisaturate și acizi grași (precum faimosul omega 3) care scad colesterolul și îți protejează inimă.

Mai multe informații găsiți și în acest articol.

Țineți cont de faptul că sistemul imunitar trebuie fortificat în acest sezon prin consumul de fructe și legume pentru a preîntâmpina apariția unor boli specifice iernii.

Sănătate și voioșie pe timpul iernii să aveți!

Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *